Krukväxt läxa

Hortensia - Hydrangea - macrophylla
Våreld/Höstglöd/Kalandiva - Kalanchoe - blossfeldiana
Saint Paulia - Saint Paulia - ionantha
Engelsk Pelargon - Pelargonium - hybrid
Änglaklocka - Campanula - x haylodgensis
Begonia - Begonia - elatior
Rosenkalla - Anthurium - andraeanum
Fönsterviva - Primula - obconica
Jordviva - Primula - vulgaris
Brudorkidé - Phalaenopsis - hybrid
Doftranka - Stephanotis - floribunda
Kornettblomma - Streptokarpus - hybrid
Cineraria - Pericallis - hybrid
Väktaren i tornet - Tillandsia - cyanea
Papegojstjärt - Vriesea - splendens

Dessa krukväxters namn + deras vattning och placering ska jag ha lärt mig tills imorron. Varför är jag alltid ute i sista minuten? Borde självklart ha börjat tidigare i veckan istället för igår. Stor suck för mig.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha inte visste jag att blommor har så roliga namn! "Väktaren i tornet"..hehe..okeeej...

Låter drygt att plugga in allting, men det fixar du lätt som en plätt:) puss

2011-03-20 @ 16:32:36
URL: http://minamicus.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, jo visst vet du! Vissa har riktiga roliga namn, men just väktaren i tornet används inte så ofta, de flesta säger nog Tillandsia :)

Tack för uppmuntran!

2011-03-20 @ 16:58:37
URL: http://lindasideer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0