Dags för lite nya växter!

Jag vill alltid ha nya växter! Det är så roligt att komma hem med nya sötnosar. Jag har en förkärlek för gröna växter, inte bara för att de är så himla fina utan också för att de är lättskötta! Det behövs då jag inte är alltför bra på att komma ihåg att vattna! En blivande florist som inte är bra på att vattna kanske låter sådär, haha. Till mitt försvar så börjar vi med krukväxter nästa vecka så blir förhoppningsvis bättre med tiden!

Jaja, nu skulle jag iallafall vilja ha:


Porslinsblomma


Muhlenbeckia, "plättar i luften"


Hjärtan på tråd


Murgröna

Vill även ha olika sorters succulenter, som t.ex.

Sedum, "apsvans"

Bilder: odla.nu

Både hjärtan på tråd och murgröna har jag redan hemma men man kan nästan inte ha för många! De är så fina! Porslinsblomman och plättar i luften tror jag inte att jag vill ha på båge som på bilderna, men vi får se vad det blir! Ska bege mig till blomsterlandet någon dag snart tror jag =)

/Linda


Kommentarer
Postat av: Tessan

Det låter fint, floristen som glömmer å vattna ;P Tyckte de lät roligt, du gav iaf mig ett gott skratt. Men ja kan säga att du inte är ensam, är hopplös själv.



Och för det andra älskar ja gröna växter med, det är lättskötta och samtidigt ger de ett rum en färgklick och så är de så fina med =)



Yes, pratade med chefen igår och tog chansen =) Hoppas du har en skön ledighet :) Puss

2011-02-24 @ 20:59:57
Postat av: Tessan

Hihi, det är bara lilla ja igen :P Krukväxten på tråd tycker ja om. Fick en sådan förra året, men av någon konstig anledning dog den allt för tidigt.



Och nu blev ja sugen på och fixa en ny :) Puss



2011-02-24 @ 21:02:59
Postat av: Dessi - Home and desire

Hjärtan på tråd är en klar favorit! :)



Tusen tack för din kommentar på vårt kök på IKEA:s tävling! :)

2011-02-24 @ 21:48:31
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0