Blomsterarrangemang

Idag har jag roat mig med att göra ett blomsterarrangemang här hemma. Har tänkt på det länge och haft skålen ett bra tag men inte riktigt hittat de växter jag ville ha i. Tillslut valde jag en vit kalanchoë, hjärtan på tråd och någon form av succulent, vet inte exakt vilken sort det är.

Här ser ni resultatet! Vad tycks?

Foto: Linda

Foto: Linda

Att göra egna blomsterarrangemang hemma är både roligt och bra mycket billigare än de som finns att köpa i affärerna! Allt som behövs är en skål/kruka att plantera i, valfria växter, jord att plantera med och någon sten eller sand att dekorera med.
Jag valde även att ha en liten värmeljushållare i, den är fäst på en pinne så är bara att sticka ner i jorden. Hittade min på Blomsterlandet.
Tänk på att lämna en liten bit mellan dekorationsstenen, eller jorden om du enbart har det, och krukkanten, annars rinner vattnet lätt över när arrangemanget ska vattnas.

Lycka till!

/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0