Swedish Grace

Jag har blivit väldigt förtjust i serien Swedish Grace från Rörstrand. Den är verkligen helt underbart fin! Tror att den gröna färgen "äng" skulle passa perfekt här hemma..

"Servisen Swedish Grace är minst lika omtyckt idag som när den premiärvisades på Stockholms­utställningen 1930. Louise Adelborg lyckades på ett elegant vis förmedla känslan av vajande veteax i sommarvinden. Samtidigt skapade hon sig en självklar plats i såväl svenska folkets hjärtan som på deras matbord. Swedish Grace är en smakfull formklassiker i sju färger."





Text och bilder: rorstrand.com

Jag började för ganska många år sedan att samla på Lasse Åbergs matservis Mussaka, och nu är den komplett. Känner är jag sugen på någonting nytt nu.. men vet inte om det ryms mer i skåpen!
Samlar du, eller har du samlat, på någon servis? Vilken?

kramar Linda


Tusen tack till er som lämnar kommentarer hos mig, det gör mig lika glad varje gång =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är också jättesugen på den servisen, men vet du vad mamma kom på som förstör en del... Det finns ingen gräddkanna eller sockerskål till sevisen! Det skulle jag vilja ha, de har ju ändå assietter och kaffekoppar...trist att behöva bryta enhetligheten (haha, säkert inte ett riktigt ord) med omatchande kanna och skål. Jag är förvirrad över vad jag ska göra:P puss

2011-04-15 @ 10:36:53
URL: http://minamicus.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Den är läcker! Jag samlar inte alls, vet inte riktigt vad jag skulle vilja ha. Jag gillar ju Höganäs Keramik! :)

2011-04-15 @ 12:40:19
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Verkligen jätte snygga! Jag har kollat in dom också.. gllar dom.. traditonella men snygga!

2011-04-15 @ 22:10:18
URL: http://designtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0